'Ada'lı müzisyenler 25. yıl konserinde


 


Müziğin güçlü isimleri, 9 Haziran gecesi ADA Müzik’in 25. yıl konseri için sahneye çıkacak  


GAZETE HABERTÜRK / HEJA BOZYEL

Müzik piyasasının “poppop” olmaya başladığı yıllardan bugüne çizgisini bozmayan kaç isim kaldı ki müzik arşivlerimizde? Bir göz atın; çoğunun albümlerinde Ada Müzik logosunu göreceksiniz. Ya da yeni isimlerin kaçını arabeskleştirmeden, “popçikleştirmeden” destekliyor büyük plak şirketleri? Oysa Ada Müzik 25 yıldır bunu yapıyor.

Şirketin ortaklarından Bülent Forta, “Kataloğumuzdaki her isim doğrudur demiyorum ama mesela en çok kazanan pop sanatçısını Ada Müzik kataloğuna dahil etmem” diyor.

Çeyrek asırlık bağımsız bir plak şirketi olarak, bu başarıyı yine gerçek müzik dinleyicisiyle kutlamak için de 9 Haziran’da, Cemil Topuzlu Açıkhava Tiyatrosu’nda, TNT Açıkhava Konserleri kapsamında, saat 21.00’de Ada Müzik ailesinin eski ve yeni 12 ismi sahne alacak. Bu sebeple biz de konserde sahne alacak isimlerin bazılarıyla buluştuk, 25 yıl öncesini ve bugünü konuştu.

DERYA KÖROĞLU
"25 yıl önce bir yandan Yeni Türkü albümlerini çıkarırken; yani 5 albümü çıkarmışken, bir yandan bilgisayarlarda kod yazıyordum! O zamanlar konser havası çok farklıydı. Oturarak söylerdik, çalardık, dinlenirdi. Şimdi oturulan bir konser düşünemiyorum.1979 yılında yaptığımız ‘Buğdayın Türküsü’ engellerle karşılaşmıştı. O zamandan beri hep bir güme gitmişlik hali vardı o albümün. Bazı konserlerde şarkılarını söyledik ama özlemi bitmedi. Bülent Forta ile ODTÜ’den arkadaşız. Şimdi yıllar sonra ilk albümümüz ‘Buğdayın Türküsü” Ada Müzik’ten çıkacak."

BURHAN ŞEŞEN
"1984’tü sanırım. Biz kendi kendimize kaset doldurduk. Bodrum’da çalıyorduk. Yaz boyunca 100 kaset sattık, elimizde 400 tane daha vardı. Ada Müzik o zaman Ankara’daydı ama kuruculardan biri bizi Bodrum’da dinlemiş. Kalan 400 kaseti aldı ve Ada Müzik’le tanışmamız böyle oldu."

JEHAN BARBUR
"Ada Müzik öncesinde birçok şirkete gittim ve benim yapmak istemediğim şeyleri yapmamı istediler. Sonra Bülent Ortaçgil beni Ada Müzik’le tanıştırdı ve beni serbest bıraktılar. Hiçbir şey talep etmeden yaptık albümü. İlk albümden sonra gerçek anlamda aile olduk. Ada Müzik ilk kurulduğunda ben 6 yaşındaydım. Şimdi durumun kaymağını yiyorum."

ZUHAL OLCAY
"Müzik kariyerimde ben hep güzel insanlara denk geldim. Ada Müzik de öyle. Ada Müzik’in sadece iyi bir dinleyicisi, hayranıyken yıllar sonra benim yapım şirketim oldular. Bir şekilde aynı duruşu olan insanlar birbirini buluyor. Müzisyen olarak ilk sahneye çıkışım Evita Müzikali’nin sonrasındaydı. Benim için en ilginç olan şey, rol yapmadan, kendim olarak, Zuhal olarak orada bulunmaktı. Çok korkutmuş, feci germişti o beni. İnsanlarla bizzat kendim olarak nasıl bir iletişim kuracağım konusunda tedirginlik yaşamıştım. Çünkü hep başka insanların dağarcığındaki sözlerle sahnedeydim. Yıllar içinde bu değişti, seyircilerle iyi bir diyaloğumuz oldu."

HABERTÜRK

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Ada müzik 25. yılını kutluyor

BANU KANIBELLİ & FRİDAYS FOR FUTURE TURKEY - DÜNYA EVİM VE YANIYORSA

BAKİ DUYARLAR - JAZZ ARK