İyi ki doğdun Ada Müzik...





SERDARHAN AKSOY 

 Ada Müzik 25. yılını, yolu bir şekilde Ada’yla kesişmiş Bülent Ortaçgil, Zuhal Olcay, Hüsnü Arkan ve Gürol Ağırbaş gibi isimlerin katıldığı muhteşem bir konserle Cemil Topuzlu Açıkhava Sahnesi’nde kutladı
Ada Müzik, Türkiye müzik piyasasının en önemli bağımsız plak şirketlerinden biri olarak bilinir. 1986 yılında kurulduğundan bu yana 400’ü aşkın albümde imzası var. Belki de en önemli özelliği, ticarî olmadığı için yayıncı bulamayan sanatçıların albümlerine öncelik veriyor olmasıdır Ada Müzik’in.

Halk müziğinden Klasik Türk Müziği’ne, rock’tan caz’a, etnik müzikten elektronik müziğe müziğin birçok türünde eser veren sanatçıların en güvenli sığınağı oldu şimdiye kadar. Kimlerin yolu geçmedi ki Ada Müzik’ten: Bülent Ortaçgil’den Zuhal Olcay’a, Hüsnü Arkan’dan Gürol Ağırbaş’a, Mor ve Ötesi’nden Grup Gündoğarken’e, Tuna Kiremitçi’ye, Bulutsuzluk Özlemi’ne ve başkaca birçoklarına...
Bugün Türkiye’de kaliteli müzikten, nitelikli dinleyiciden söz edebiliyorsak, bunda Ada Müzik’in payı büyüktür. İşte 86’da inşa edilen bu liman, önceki gün Harbiye Cemil Topuzlu Açıkhava Sahnesi’nde, yolu bir şekilde Ada’dan geçen sanatçılarla 25’inci yılını kutladı.

Gündoğarken’den sürpriz var

Ada’yı Çeyrek Gece 25. Yıl Konseri, Gürol Ağırbaş’ınKöprüler - İki Dünya albümünde, Doğu-Batı sazlarıyla düzenlediği Vivaldi’nin Four Seasons eseriyle başladı. Ağırbaş’ın Mozart düzenlemesinden sonra sahneye Grup Gündoğarken çıktı. Burhan Şeşen’in Bir İki Üç Tıp albümünden bildiğimiz Suç Kimdeyse Boşver şarkısının ardından bir İlhan Şeşen bestesine, Ankara’dan Abim Geldi’ye eşlik etti Cemil Topuzlu’yu dolduran müzikseverler.

Gündoğarken’in bir de sürprizi vardı. Yola çıktım iz bulamadım/seni buldum ben olamadım/yandım kavruldum kül olamadım sözleriyle başlayan ve yeni albümlerinde yer alacak Bulamadım adlı yeni şarkılarını söylediler.

TARAF

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Ada müzik 25. yılını kutluyor

BAKİ DUYARLAR - JAZZ ARK

BİLGE GÜNAYDIN - DAYDREAMS